Persbericht Waardevol Winkelen Boekel

Winkeliersvereniging Boekel slaat handen ineen

Vanaf september 2021 start winkeliersvereniging Boekel met het plan Waardevol Winkelen van marketingbureau Many Tastes. Door het afgelopen Coronajaar kunnen de lokale retailers en horeca ondernemers wel een steuntje in de rug gebruiken. Zeventien ondernemers uit gemeente Boekel gaan daarom aan de slag met hun eigen marketing maar ook als collectief, meer bekendheid geven aan het winkelgebied.

De komende maanden zullen er verschillende en verrassende acties voorbij komen. Zo wordt er gestart met een openingsfeestje, door het hele centrum worden posters opgehangen met ludieke teksten in vrolijke kleuren. De ludieke teksten zorgen voor een vernieuwd straatbeeld en voor reuring onder de bewoners en de ondernemers.

Daarna krijgen de retailers persoonlijke ondersteuning om aan de slag te gaan met hun winkelconcept en communicatie uitingen. Het marketingbureau gaat helpen bij het goed in de markt zetten van de deelnemende winkel of horeca, geeft tips over hoe dit bijvoorbeeld beter kan en kijkt waar er nog kansen liggen. Er wordt met een frisse en professionele blik gekeken naar de nog te behalen punten.

De vervolgstap gaat over het opzetten van samenwerkingen tussen de deelnemende ondernemers. Tijdens corona zijn er veel initiatieven opgezet als het gaat om samenwerkingen. Dit is goed om vast te houden ook na de pandemie. Het marketingbureau gaat, nadat zij de ondernemers persoonlijk hebben gesproken, kijken waar er kruisbestuivingen ontstaan en deze breed uitzetten in Boekel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gezamenlijke picknickmand met broodjes van de bakker, beleg van de slager en een stuk fruit van de groenteboer. De onderlinge verbinding speelt hierbij de hoofdrol.
Als vierde stap wordt er een mooie lokale actie opgezet. Door middel van een koop en maak kans op actie kunnen alle consumenten van de lokale helden meedoen aan de winactie. Er zullen mooie, lekkere maar vooral lokale prijzen worden verloot. Het doel van deze stap is om de consument van de huiskamer (online shoppen) weer naar de fysieke winkels te krijgen.
De laatste stap is het ontwikkelen van een eigen identiteit voor Boekel. Juist in deze tijd is het ontzettend belangrijk om de consument bekend te maken met het onderscheidende van Boekel. Waarom moet de consument naar Boekel komen en daar zijn aankopen doen? In samenwerking met de gemeente, ondernemersvereniging en het marketingbureau wordt dit uitgezocht en op een creatieve manier gepresenteerd aan de deelnemende ondernemers.
Door al deze stappen te doorlopen, formuleren we waarom mensen uit Boekel, maar ook van ver daarbuiten, juist naar Boekel moeten komen voor hun boodschap en winkelplezier. Het gezellige, actieve en gastvrije van Boekel wordt extra benadrukt en zal ervoor zorgen dat Boekel weer op de kaart komt.

OV Boekel

p/a St. Agathaplein 8